Podem classificar les diferents escoles segons el grau d'inclusió dels alumnes:
1. Hi ha l'educació de nins amb NEE a escoles especials, per tant aquests alumnes ja no duen a terme l'escolarització amb altres nins de la seva edat.
2. Escolarització compartida, els nins amb algun tipus de dificultat van a l'escola ordinària juntament amb la resta d'alumnes de la seva edat, però alguns dies a la setmana acudeix al centre d'educació especial. Amb aquest, tot i que s'intenta la inclusió dels nins amb necessitats aquests els exclouen, aquest fet pot produir que a l'escola ordinària s'oblidin del progrés d'aquests nins.
3. Aules UEECO, aquestes aules són les que es troben dins el centre ordinari però segueix treient els alumnes amb NEE de les seves aules ordinàries, tot i que no ho fa tant repetit com en l'escolarització compartida. A la meva escola no hi ha aules UEECO però si que es treuen els alumnes de les aules per a fer els suports, és una mesura que s'està canviant però hi ha poc personal per a fer-ho.
4. Integració, aquesta és la mesura més inclusiva ja que els alumnes amb necessitats estan tot l'horari escolar juntament amb els seus companys al'escola ordinària. Els professors de suport entren a les aules, no sols per ajudar als nins amb NEE sinó que fan suport per a tots els nins ja que n'hi pot haver que presentin dificultats però no tenen cap tipus de necessitat. Aquest és el tipus d'inclusió que es vol aconseguir integrar a les escoles, tot i que és molta feina ja que a moltes escoles hi ha falta de personal docent per a poder dur-ho a terme, a més necessita de molta planificació. Però penso que tot i aquests "inconvenients" penso que és la millor manera perquè a més d'aprendre continguts els nins també nen la oportunitat d'aprendre valors dels companys que puguin tenir NEE.


No hay comentarios:
Publicar un comentario