Segons el CAIB"Les adaptacions d’accés al currículum són les modificacions que faciliten i
possibiliten el desenvolupament curricular i que es refereixen als elements
organitzatius, als recursos de tot tipus i a l’optimització d’aquests."
Després, fa una petita enumeració de diferents adaptacions segons l'àmbit, algunes d'elles són:
En el format:
- diversificar en el tipus de preguntes: emplenar buits, V/F, Sí/NO, a)b)c), etc.
- flexibilitzar el nombre de preguntes, de tal manera que permetin aconseguir els objectius d’etapa i/o les competències bàsiques, si n’és el cas
- variar el tipus de lletra
- augmentar l’interlineat entre les frases
En el contingut:
- pactar els errors ortogràfics en les tasques i proves d’avaluació
- donar més importància al contingut que s’ha d’avaluar que al format de les produccions.
En la metodologia:
- aclarir dubtes de forma individualitzada abans de començar tasques i exàmens
- potenciar l’aprenentatge multisensorial (amb suport visual, auditiu, tàctil...)
- poder usar l’ordinador per realitzar tasques i exàmens - possibilitar l’ús de correctors de text amb l’ordinador i lectors de text ("Reading Toolkit", per exemple)
- possibilitar l’ús de l’enregistradora per agafar apunts - potenciar l’ús de mapes mentals
- supervisar tasques i exàmens per evitar oblits
- controlar l’ús de l’agenda diàriament
- afegir exemples com a model per a l’execució de les activitats d’aprenentatge i avaluació
A l’espai i el temps:
- flexibilitzar el temps per fer les tasques i proves d’avaluació
- valorar la ubicació de l’alumne dins l’aula (possibilitat d’un company tutor, proximitat del professor...)
Pel que he pogut llegir, en l'apartat de metodologia fa referència que una adaptació d'accés és la supervisió de tasques, pel que jo entenc que també és fer el que jo vaig fer. He demanat al centre el tema de les adaptacions d'accés i m'han explicat que aquestes es poden donar si és pactat amb l'equip de suport, i aquesta adaptació no estava pactada per a aquest nin.
En la meva opinió no hauria de ser una adaptació com a tal ja que hi ha alumnes que els costa més concentrar-se i la professora haurà de poder dir-lis que posin més atenció a les feines o que s'hi han de posar.
Govern de les Illes Balears (2011). Orientacions per facilitar l’aplicació de les adaptacions curriculars no
significatives i d’accés previstes a l’article 9 del Decret 39/2011, de 29 d’abril,
pel qual es regula l’atenció a la diversitat i l’orientació educativa als centres
educatius no universitaris sostinguts amb fons públics. Recuperat el 25 de maig de 2015 de: https://ce2.uib.es/estudis1415/pluginfile.php/222786/mod_resource/content/1/Orientacions%20ACNS%20i%20dacc%C3%A9s.pdf
No hay comentarios:
Publicar un comentario