Descripció del bog

Aquest és un blog reflexiu sobre les pràctiques educatives que puc observar com a practicant en una escola de primària. A més, s'inclouen diferents reflexions a documents, tant audiovisuals com escrits, referits a la inclusió de nins amb dificultats d'aprenentatge dins una aula.

jueves, 21 de mayo de 2015

Tipus de preguntes

Juntament amb el meu company de pràctiques duim a terme el projecte de millora dirigit a la comprensió lectora: Lectura per parelles. Abans de començar el pojecte o sabiem molt bés com anava aquest tema però amb l'ajuda de l'assignatura vaig poder aprendrer-ne més.

no em va quedar gaire clar els tipus de preguntes que podem fer als nostres alumnes per ala comprensió lectora així que vaig decidir indagar més en el tema. 

Ens podem trobar amb tres tipus de preguntes:

  • Literal: són les preguntes que els alumnes poden trobar directament al text que han llegit, per exemple, com es diu el personatge del conte?
  • Inferencials: són les preguntes que ens ajuden a sabre si els nostres alumnes han entès i han sabut relacionar les diferents parts del text, per exemple, quin títol li posaries a aquest conte?
  • crítiques: són les preguntes que ens poden ajudar a sabre que pensen els alumnes del text, ajuda als nostres alumnes a ser crítics amb un text i defensar opinions, per exemple, quina creus que és la intenció que vol donar l'autor?
Hem provat de introduir les preguntes inferencials i crítiques en aquest projecte ja que els alumnes estan acostumats a trobar les respostes directament al text, ara que ja estem acabant es projecte, me n'adono que aquest tipus de preguntes costa molt als nins ja que són preguntes amb les quals han de pensar amb el significat de cada una, i molts no saben que contestar i necessiten l'ajuda del professor, no tenen autonomia pròpia o decisió.

Aquest mateix exemple l'he trobat a l'assignatura de plàstica on el professor va dir als alumnes que dibuixessin el que volien, i tot deien que no sabien que dibuixar, a veure si els donàvem qualque idea.

Amb aquesta reflexió extrec que als nostres alumnes les hem de ensenyar a ser crítics amb tot el que se'ls diu, ja que és una competència, crec que bastant important per al seu futur defensar les seves pròpies idees o ideologies. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario