Per a menjar el TDA(H) dins l'aula es necessita de molta planificació igual que totes les altres dificultats, però no hem de caure en obsessionar-nos en la planificació per a aquest nin, sinó que les pautes que hem de dur a terme amb el nin amb aquest "trastorn" les han d'assolir els altres nins per a que la dinàmica de l'aula sigui igual per a tots i no sols per als nins que tenen alguna necessitat.
L'ambient de l'aula ha d'estar estructurat, hem de planificar les feines amb anterioritat i quan explicam ho hem de fer passa per passa per a que cap alumne es pugui perdre, quan comencem un tema nou hem d'anar revisant els continguts que s'han apres amb anterioritat per a que ni l'alumne amb necssitats ni cap altre es pugui situar en els continguts que durem a terme, la informació que hem de donar l'hem de simplificar i no afegir-hi coses que no tenen sentit per als nins, els horaris de les feines que hem de dur a terme han de ser visibles per a tot i si qualque dia hi ha qualque novetat l'hem d'avisar amb anterioritat per a que no li vengui de nou, podriem donar-li un llistat de pautes on s'equivoca per a que alhora de fer les feines pugui revisar-ho i mirar de no equivocar-se, això es pot fer amb tots els alumnes de l'aula i reservar un lloc a la pissarra per a anotar tot el que duen de deures o els controls que s'han de fer.
En quan a l'organització de l'espai i el temps s'hauria de seure a primera fila per tal de que sempre ens tingui a la vista i no perdi l'atenció, hem d'evitar posar-lo en evidència, per a que la classe sigui més dinàmica i no es perdi en l'explicació podriem utilitzar materials audiovisuals, no hem de limitar els temps dels examens i tots els nins han d'aprendre a tenir la seva taula ordenada, la taula i l'aula.
Aquestes són les pautes que, després d'haver viscut aquest cas dins la meva aula poden anar millor per a millorar el rendiment escolar d'aquests nins, i no sols d'aquests sinó que de tots. La millor manera de treballar seria la de treballs cooperatius perquè així són els propis alumnes que aprenen a no perdre l'atenció. Però com ja vaig comentar a una entrada anterior dina la meva aula és impossible organitzar-la per a dur a terme aquest tipus de treballs.
No hay comentarios:
Publicar un comentario