Descripció del bog

Aquest és un blog reflexiu sobre les pràctiques educatives que puc observar com a practicant en una escola de primària. A més, s'inclouen diferents reflexions a documents, tant audiovisuals com escrits, referits a la inclusió de nins amb dificultats d'aprenentatge dins una aula.

lunes, 16 de marzo de 2015

Detecció del TDA(H)

Avui he volgut aprofundir més en el tema que afecta a un dels alumnes de pràctiques, el TDA(H). Amb el que m'he centrat han estat amb els síntomes, ja que volia sabre exactament com és possible detectar un nen amb TDA(H). Aquesta pregunta m'ha sorgit arrel que es pensen que el germà del nin amb aquest "trastorn" també pot patir-lo, llavors m'he dit i com poden saber-ho?.

Doncs, els principals i característics síntomes que predenta el TDA(H) són:

  • Dèficit d'atenció 
  • Hiperactivitat
  • Impulsivitat
  • Tenen dificultat per a jugar tranquil·lament
  • No aten als detalls
  • Té dificultat per a organitzar-se
Hem de tenir en compte que aquests sintomes no es presenten amb la mateixa intensitat a totes les persones amb aquest trastorn. També hem de tenir en compte, sobretot en els nins més petits, que no tot el que pareix TDA(H) ho és, ja que els nins petits no han madurat i els falta atenció, són impulsius i es mouen molt, pel que els experts tant de http://www.trastornohiperactividad.com/ i de http://www.tdahytu.es/ expliquen que aquest trastorn no s'hauria de identificar de manera prematura, que és el que estan fent amb el germà d'aquest nin.

La pàgina de http://www.tdahytu.es/ ens dona unes pautes basades en el DSM-5 (Manual Diagnòstic i Estadistic de Trastorns Mentals, quinta edició), les cuals ens diuen que:
  •  Manifesta aquestes conductes o algunes d'elles de forma desproporcionada comparat amb els altres nens de la seva edat i respecte al seu grau de desenvolupament.
  •  Està present des de molt jove ( abans dels 12 anys )
  • Afecta en almenys dos ambients diferents de la vida del nen : escolar , social i / o familiar
  •  Deteriora significativament la seva qualitat de vida
  • No és causat per un problema mèdic , tòxic o un altre problema psiquiàtric 
Hem de tenir molt en compte, com a mestres que si observam alguns d'aquests síntomes, nosaltres no som metges per tant no podem diagnosticar res, ho hem de comunicar a la familia i que aquesta juntament amb nosaltres ens hem de posar en contacte amb un metge o psicòleg per tal de diagnosticar el que realment té. 
He trobat un video explicatiu on es veuen els diferents síntomes i com es manifesten, després parla de que per a que aquest nin pugui progressar hi ha d'haver una comunicació clara entre la familia i l'escola:  

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario