Els mestres, durant molts d'anys han incerit sobre les dificultats dels nins i no sobre les seves possiblitats. Encara ara aquesta concepsió s'utilitza, aquest fet ho he vist reflectit en les meves pràctiques. Quan a un nin li costa pronunciar alguna lletra, com és el cas de les "R" a nins extrangers provinents del nord d'Europa, ho repeteixen una i una altra vegada envers de practicar el que sí li surt. No sols es fa amb el cas de les lletres sinó que també amb les matemàtiques.
El que hem de fer els futurs mestres que ens estem formant és canviar aquesta concepció errònea que tenen els mestres i que a nosaltres també ens ha afectat. Hem d'incerir en les possiblitats de cada nin que tinguem i aprofitar-les al 100%, hem d'utilitzar les possibilitats per a ajudar als nens a treballar les dificultats. Però això no basta, hem de donar als nostres alumnes estratègies diferents a les que donem per a poder superar les dificultats de cada, ja que cada un té unes dificultats i unes possiblitats diferents.
No hay comentarios:
Publicar un comentario