Descripció del bog
Aquest és un blog reflexiu sobre les pràctiques educatives que puc observar com a practicant en una escola de primària. A més, s'inclouen diferents reflexions a documents, tant audiovisuals com escrits, referits a la inclusió de nins amb dificultats d'aprenentatge dins una aula.
jueves, 2 de abril de 2015
Avantatges i desavantatges del treball col·laboratiu
Segons el que hem estat estudiant durant aquests anys a la UIB l'aprenentatge cooperatiu és un dels millors tipus d'aprenentatges que es poden dur aterme dins l'aula, té molts avantatges però jo he volgut fer un petit anàlisi, després d'haver viscut les meves pràctiques, i veure també si té elguns desavantatges.
AVANTATGES
- Desenvolupa actituds posidives cap a l'aprenentatge: cada persona s'omplirà de coneixements diferents creats per a ell mateix gràcies a realitzar-lo en equip.
- Promou les relacions entre els estudiats ja que han de treballar entre ells de manra conjunta.
- Desenvolupa habilitats interpersonals i estratègies als nins per aresoldre conflictes entre ells i ajudar a resoldre'ls dins el grup.
- Desenvolupa el respecte cap als demés i l'obertura dels nins uns amb els altres, ja que hi ha molts nins que dins l'aula mai parlen, i d'aquesta manera parlen entre ells, que no els costa tant.
- Disminuir els sentiments d'aïllament que pot sntir algun nin.
- Els nins creen el seu propi aprenentatge.
- Les classe no es fan de manera magistral sinó que els nins van treballant el que volen i ho fan a la seva manera.
DESAVANTATGES
- S'han de fer molt exercisis previs de concentració i de treball amb equip, sobretot amb els nins.
- Amb els nins, és molt fàcil que qualque nin es despengi del grup.
- Pot passar que algun membre de l'equip vulgui controlar o imposar un mètode que els altres no acceptin.
No he pogut extreure molts desavantatges, i els que he pogut extreure es poden millorar amb dinàmiques de grup. Pel que s'ha de preparar i programar amb anterioritat i sobretot fer els equips pensant bé amb cada alumne i la seva necessitat.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario